Navzdory každoroční medializaci výsledků, trestné sazbě za prokázaný podvod až do 15 let, se neustále opakují pokusy o podvedení pojišťovny. Jak dále uvedla vedoucí oddělení kontroly a speciálních činností v pojišťovně, častokrát jde o velmi banální a snadno prokazatelné plnění, kde je jasné, že jde o podvod. Klienti si podle pojišťovny naivně myslí, že pojišťovna proplatí jakékoli nároky bez prověření jejich opodstatněnosti a pravdivosti údajů. Jelikož lidé mají většinou finanční prostředky omezené, snaží se i navyšovat pojistné plnění. Přímý vliv na takové jednání klientů má podle pojišťovny i finanční krize. Pojišťovna v loňském roce celkově prošetřila přes 3,1 tisíce pojistných událostí, přičemž celkový objem potenciálního plnění byl 10,7 milionu eur. Ze všech šetření škody bylo až 88% potvrzených podezření, tedy v téměř devíti z deseti šetření případů se podařilo prokázat vzniklé podezření z nekalého jednání. Uchráněna hodnota tak činila 5,9 milionu eur. Pojišťovna zaznamenala, stejně jako po jiné roky, nárůst počtu šetření škody v neživotním pojištění, meziročně o 24%. Největší nárůst však nastal při životních pojištěních, kde se zkoumalo až čtyřnásobně více škod než v předchozím roce. Mezi velmi časté patří i případy, kdy si lidé uplatňují pojistné plnění na rozbité čelní skla, avšak viníky hledají po známosti a nikoliv reálných. Jak ale argumentuje i majitel Autosklo Praha, prokázání takové viny je velmi složité a čelní sklo není levná záležitost, tak si lidé pomáhají jak jen vědí, i když situace kdy údajně došlo k poškození čelního skla jsou nereálné nebo jen velmi obtížně proveditelné.